Sulcus tendinis musculi flexoris hallucis longi

by teodorpolgar

A hosszú gyomorgörcsnek, zsírosodó hajnak-bőrnek, álmatlan éjszakáknak, ízetlen falatoknak, könyvtári sorbanállásnak és pankrációknak (a jó helyekért), több hektó kávénak-energiaitalnak, szociális izolációnak, a minden meghívásra nemet mondásnak, tévét nem nézésnek (kivéve Trónok harca…:)), visszafogott fészbukolásnak, és mindezek fölött legfőképp a kemény és hosszú tanulásnak meglett az eredménye: egy sikeres, szép, jó, örömteli emlékként megmaradó anatómia vizsga! 🙂

A vizsga felépítése nagyon egyszerű (teljesítése kevésbé): van egy tetemséta, amikor is egy felboncolt tetemen azt kérdez a vizsgáztató, amit csak szeretne. Tananyagon belül, persze. Rámutat valamire és mondd el mi az, vagy honnan jön, hová tart, mit idegez be, mit mozgat, mit fúr át stb. Vagy ő mond valami képletet és te mutasd meg; izmot ínt ideget eret… jó móka ha tudod. 🙂 Nekem szerencsére elég jól mint így nem is tartott sokáig, kb. 10 perc lehetett. Szépen minden testtájról kaptam pár kérdést, röviden elmondtam és örültem illetve nyugodtabb lettem minden egyes helyes válasz után; 1-2 kisebb dolgot csesztem csak el. A másik rész a tételek kifejtése, preparátumon való prezentálása. 2 csont-ízületi és egy tájanatómia (lényegében végtagok, hasfal, hát) tétel van, én a csontos szemüreget, egy medencés tételt (ezeknek nem annyira örültem) és a hátsó lábszárat (ennek nagyon örültem) húztam. Szerencsére ezek is eléggé jól mentek, így nem tartott olyan rettenetesen sokáig ez sem. Ezek összessége plusz a zéhákból hozott jegy alapján történik az osztályzás. Megbukni nem nehéz, de nem bukni sem lehetetlen-most már én is elhiszem.

Óriási pozitív érzés ez így,  és már “csak” a szövettan, biokémia, biofizika és közeg van vissza (a sejtbioszt az elején megcsináltam, ha kiörömködtem magam írok róla). 

